söndag 31 juli 2011

Till salu: Holley Bugspray i nyskick

Har insett att de Holley Bugsprayförgasaranläggningar jag köpt på mig genom åren till RPB:n aldrig kommer att monteras - de får helt enkelt inte plats. De här förgasaranläggningarna bygger nämligen lite på höjden jämfört med en vanlig VW-förgasare, vilket inte är något problem på en vanlig VW men definitivt ett problem på en RPB GT och ett scoop för förgasaren är inte aktuellt.

Den anläggning som jag lägger ut först till försäljning är den absolut finaste och det är extremt ovanligt att gamla VW-trim grejer från tidigt 70-tal kommer ut till försäljning i det här fina skicket. Den ska endast ha använts sommaren 1972 för att sedan packas ned igen tills jag köpte den här om året. Förgasaren är självklart i väldigt fint skick och har kvar sin guld patinering och insuget är ett tufft kromat Edelbrockinsug med originaldekal (mycket viktigt om ni frågar en bakåtsträvare som mig!). Luftburk kan fixas! Det följer även med en ny packningssats från Dalhems, för även om förgasaren är i nyskick så kan säkert en del packningar behövas att bytas efter så lång tid som den förvarats.

Förgasaranläggningen passar på en VW 1300 eller 1500 med enkelportstoppar.

Jag har tänkt mig ett pris på 3500 kronor och den finns i Stockholm.

Låter det intressant? Maila mig på luftkyld@gmail.com

2 kommentarer:

bitl63 sa...

Hello Guys, I Dont understand your language and cannot read it but the old fotos on your blog are fantastic. I often ask myself where did you get them? Very nice!!
Greets from Germany, Thomas

Niklas Larsson sa...

Thanks Thomas for the kind words and I am glad that you like my blog! Most of the pictures I "borrow" from blogs and forums, but some of the pictures have sent in from people who read the blog.

If you will see what I have written - try Google Translate.

Thanks again/ Niklas Larsson