torsdag 22 maj 2008

Små små framsteg är också framsteg

Igår lyckades jag hasa mig iväg till garaget och jag fick faktiskt en del gjort. Inte mycket men små små framsteg är också framsteg. För första gången på 30 år så sitter det en dörrsida på Porschens höger dörr. Det kan tyckas fegt, men jag vet att bilprovningen verkar ha en hang-up på att det inte får vara några vassa kanter i coupén. Dessutom tycker jag faktiskt att det är ganska praktiskt med fickorna på dörrsidorna. Blev allt färdigt? Nej, självklart inte. Jag hade lyckats köpa för korta monteringskruvar. Men det hade väl varit för bra för att vara sant om jag hade lyckats på första försöket.

Dessutom monterade jag bort Lexanplastrutan i förardörrn och satte dit orginalrutan i glas. Även detta kan upplevas som fegt, men eftersom den gamla lexanrutan var så tunn och fladdrig så såg man inte ut genom rutan på grund av vibrationerna så fort motorn var i gång. OK på en räserbana - sådär ute i trafiken.

Alla som har monterat dit en ruta och hela mekanismen i en 356-dörr vet vilken pers det är och man undrar om de svetsade ihop dörren runt hela mekanismen. Det jag är mest stolt över är att jag inte skrek några fula ord eller sparkade på något under hela tiden arbetet tog. Jag bara satt där med ett löjligt leende som en Tjuren Ferdinand under sin korkek när jag monterade dit fönstret och mekanismen. Jag måste åka till garaget oftare!

Inga kommentarer: