onsdag 15 augusti 2018

Ut och kör!

Jag vet att det varit dåligt med uppdateringar på bloggen nu för tiden - jag får väl skylla på kombinationen semesterresor och att när jag varit hemma i Stockholm under semestern så har Porschen faktiskt luftats. För det är ju ändå det som är syftet med bilar, nämligen att köra med dem. Och de behöver inte vara så jäkla perfekta, så istället för att gömma undan dem i garagen - ta ut dem och kör med dem. "Drive them dont hide them!"


Förra helgen var jag och några av lekkamraterna här i Stockholm på tidningen Klassikers och AHK event Frukostklubben på Berginanska Trädgården. Ett väldigt bra upplägg där man glider in vid kl 6.00 på morgonen och dricker sitt morgonkaffe och sparkar lite däck och vid 8-snåret så skingras alla och man åker hem och äter en andra frukost.


Här står jag och Porschen och väntar på lekkamraterna vid samlingsplatsen kl 05.45 för en gemensam färd till Frukostklubben. En av de roliga grejerna med eventet är att åka genom ett helt tomt Stockholm tidigt på morgonen, en skön känsla.


Väl på plats på Bergianska, sedan dök det faktiskt upp ytterligare två stycken 356or så totalt 5 stycken Porsche 356or av de ca 100 bilar som kom är riktigt bra.

Inga kommentarer: