onsdag 16 januari 2013

JP Fälgar

Ni som brukar läsa på den här bloggen har nog förstått min förkärlek för dekaler. Och även om det är svårt att sätta fingret på exakt vilka typer av dekaler som jag gillar så går jag igång på lite udda 60- och 70-tals dekaler som med lite fantasi kan kopplas till mina bilar. Därför blev jag väldigt glad när jag lyckades hitta denna dekal - JP Fälgar!

JP-fälgarna var väldigt poppis på 70-talet på olika bilmärken och det tillverkades faktiskt några uppsättningar även till Porsche 5/130-bultmönster, med andra ord Porsche 911/912/356C. Fälgarna tillverkades på Tunaverken i Eskilstuna av Jack Possnert (JP).

Och tillbaka till dekalen och anledningen till varför jag kastade mig över den är att jag har en uppsättning JP-fälgar som någon gång i framtiden kommer att hamna på min Porsche 356. Och då bara måste man ju ha en JP Fälgar-dekal som pricken över i:et.

Om ni vill läsa mer om JP-fälgar så kan ni kolla in min kompis Tobias gamla hemsida. Tryck på den här länken för att läsa mer.


Inga kommentarer: