måndag 13 oktober 2008

På tal om dekaler

Jag är en notorisk samlare av tuffa bildekaler från 60- och 70-talet. De här tre shopade jag nyligen på godisbutiken Tradera. Alla dekaler läggs i en mapp för framtida användning, men frågan är till vad? För genom åren har det blivit väldigt många dekaler, så jag skulle kunna dekaltrimma betydligt fler än mina två sportbilar.

Jag är väldigt nöjd med Roskilde Ring-dekalen. De togs fram av tidningen Illustrerad Motorsport och systertidningen MC-nytt under mitten av 60-talet och såldes genom tidningarna. Men för en samlarnarkoman, som jag, blir det snabbt jobbigt om man hittar den första i en serie. Man vill bara ha mer och mer tills man hittat alla. Och de här dekalerna fanns bland annat även med skisser på Ring Knutstorp, Skarpnäck och favoriten Dalslands Ring.

Är det någon vet vad Sinclair var för något?

BERU-tändstift kanske inte alltid hörde till det vassaste när det begav sig, men dekalerna är i alla fall fräna!

Inga kommentarer: