onsdag 19 augusti 2015

Min bil är tvåspråkig!


I lördags när jag var på Tullgarns Slott med Porsche 356-klubben hände en väldigt rolig grej. Vi stod uppställda på en gräsmatta med alla bilarna för att äta lunch och då går självklart andra gäster/turister vid slottet och fotograferar bilarna, vilket så klart är kul. Jag står vid min bil när en asiatisk kvinna kommer förbi och frågar om det går bra att fotografera min bil - självklart svarar jag. Hon börjar framförallt fotografera min "Specialtrimmad-dekal" som jag har på bilen och berättar på engelska att det står på Mandarin. Jag har alltid trott att det var japanska tecken och stod typ Kawasaki eller något liknande och var en dekal som getts ut av någon importör. Men det är Mandarin och jag frågar henne vad står och hon svarar - "Special with more power or something like that". Med andra ord - "Specialtrimmad!"

Hur kul som helst, men varför tillverkar någon en gul och blå dekal (som jag köpte på Tradera för 10 spänn för något år sedan) med ordet "Specialtrimmad" på så väl Mandarin och Svenska? Väldigt udda men desto roligare. Skapar desto fler frågor än ger svar.

Inga kommentarer: