tisdag 27 januari 2015

912:an på taket


En av de anledningar att den här bloggen fortfarande lever är de fantastiska mail som ibland kommer från er läsare. Och igår kom en underbar historia om en Porsche 912a som tydligen under ca 10 år bodde ovanpå ingången till KB i Malmö. Om man läser runt på bloggar och liknande så verkar karossen varit kvar där in på mitten 80-talet

Så här lyder historien: "Efter att min pappa sålde den när jag var fem månader gammal 1974 bytte den ägare flera gånger. Det visar sig att karossen slutade sina dagar på KB vid Erikslust. Karossen var i så dåligt skick att man offrade den. Motorn såldes till Lasse Brunndahl som körde en hel del Rally har jag fått veta. Jag tycker det är ganska coolt slut för min pappas 912:a även om jag önskade att någon hade tagit hand om den och gett den nytt liv. Om någon skulle veta något mer om den hade det varit fantastiskt tex var den blev av efter att KB flyttade från Erikslust."

Stort tack Marcus för historien och den underbara bilden!

Och är det någon av er läsare som vet mer eller kanske har en egen bild på 912:an på taket - tveka inte att höra av er till mig på luftkyld@gmail.com så vidarebefodrar jag informationen till Marcus som fortsätter lägga pusslet om vad som hände med sin pappas gamla bil.

Inga kommentarer: