torsdag 9 januari 2014

Till salu: Ännu ej färdigställd RPB GT från Åland


Hjälper bilens ägare - med andra ord inte jag - att kolla om någon av er läsare är intresserad av hans RPB GT. Det är en ännu ej färdigbyggd bil, vilket är unikt - den är med andra ord inte sönderkörd eller någon klåpare har varit och byggt om så att den ska se ut som en Ferrari eller liknande. Just den här bilen är den finska versionen som hade lite högre tak - man kan med andra ord vara längre än 180 cm - och med ett annat bakparti.

Så här skrev ägaren i ett mail till mig när han berättade om bilen: "Den här karossen köpte jag 1974 (ganska säker) av Stig Lundqvist i Jakobstad. Den är alltså av den "finska" typen. Bottenplattan är tidigt 60-tal. Bilen blev så småningom så pass klar att den gick att köra, men byggdes aldrig helt färdig. Totalt har den rullat kanske 5 km! Bilen är komplett, förutom bakrutan, som havererat. Och så saknas motor."



Det som jag tycker är kul och intressant med den här bilen är att den är orörd och inte färdigbyggd vilket är unikt.

Bilen finns på Åland.

Om ni har frågor eller är intresserad så maila mig på luftkyld@gmail.com så vidarebefodrar jag mailet till ägaren.

Inga kommentarer: