torsdag 4 augusti 2011

Sulor klara!

Efter mycket om och men så är äntligen däcken till RPB:n klara. För förutom att först våndas över lackering och sedan få tummen ur att göra det, så våndades jag även ett tag över vilka däck jag skulle ha. När all den våndan var över och fälgarna lackade så upptäckte jag att knappt någon bilfirma i Stockholm numera kan få upp fälgar med det manliga bultmönstret 5/205 i en balanseringsmaskin. Men som tur är hittade jag till slut fram till Guson i Bromma som hade en maskin som klarade de här fälgarna. Och lägg dessutom till en fantastisk service vilket gör att jag kommer använda dem flera gånger.

Så nu är däcken avtvättade och klara att levereras till Rainier som jobbar med RPB:n. Vad blev det för däck då? Jo, störttuffa Vredestein Classic Sprint med klassiskt tufft mönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara däck/fälgar!

/Tobias