onsdag 24 mars 2010

Renoveringsfantom

Det finns effektiva människor och sedan finns det de som är hypereffektiva. Jag själv tillhör inte någon av kategorierna eftersom jag är en ineffektiv drömmare, men RPB-kompisen Bosse tillhör den hypereffektiva skaran.

I februari förra året fick jag ett mail där Bosse frågade om jag hade några tips på inredningsfirmor som sålde Porschegrejer. Bosse hade nämligen precis rivit inredningen på sin nyinköpta Porsche 911 Targa från 1973. Han skickade även med en bild på bilen som då såg ut så här.

Ett helt OK skick hade nog de flesta av oss tyckt och hade sett fram mot lite mysig sommaråkning. Men inte Bosse som genast satte tänderna i bilen efter att ha upptäckt att Porschen i originalskick skulle vara Condagrön.

Så under förra sommaren såg bilen istället så här.

Och lagom till våren rullade Bosse ut den här Condagröna skönheten.

Hatten av för din renovering Bosse! Är det OK om jag skjutsar ned en 356C och en RPB GT till dig, jag behöver dem inte förrens i maj-juni men jag misstänker att du skulle vara klar med dem innan aprils utgång.

Inga kommentarer: