lördag 12 september 2009

Holley Bugspray-festival!

Jag har lite svårt med prioriteringar när det gäller renoveringen av min RPB GT. Det bilen behöver är en totalrenovering av allt som egentligen inte har med karossen att göra. Att samla delar till en kommande renovering är också bra, men till en viss grad!

För några år sedan kom jag över en Holley Bugspray-anläggning - ett klassiskt VW-trim från slutet av 60-talet och början av 70-talet. Min tanke är att den ska sitta på RPBn som är byggd 1970, både tidstypiskt och lagom mycket trim på en VW 1500-motor.

Ett tag efter att jag köpt den första kompletta anläggningen så kom jag över ytterligare en komplett anläggning i lite mer slitet skick - perfekt som reservdelsanläggning var min tanke. Dessutom följde det med ett snyggt kromat insug.

Efter de två inköpen borde allt vara lugnt och fokus borde flyttas till att köpa sådant som verkligen behövs inför renoveringen som golvhalvor och mekaniskt och en ny elhärva. Så skulle nog en rationell människa tänka! Men vad gör man när man får ett mail om jag var intresserad av att köpa en oanvänd Holley Bugsprayförgasare för en rimlig peng? Tja - det var väl bara att slå till. Och helt plötsligt satt man med tre (!) förgasare.

Och gissa vad som hände samma dag som den affären var klar och betald - Jo, det plingade till i mailinkorgen igen. Ytterligare en trevlig bilentusiast undrade om jag inte var intresserad att köpa en komplett Holley Bugsprayanläggning med ett kromat Edelbrockinsug. Anläggningen skulle vara i toppenskick och förmodligen bara använd någon säsong och sedan 1972 legat inslaget i tidningar. Priset var bra och efter att ha sett bilderna var det bara att slå till.

Så snälla snälla alla bilentusiaster därute - maila inte mig om Bugsprayanläggningar. Jag har fyllt kvoten för resten av mitt liv. För visst skulle jag kunna sälja någon anläggning, men frågan är bara vilken?

Föresten är det någon där ute som sitter på en helt orörd Holley Bugsprayanläggning i en ouppackad originalkartong? I så fall kan jag vara intresserad.

Inga kommentarer: