fredag 12 december 2008

När samlandet har gått över styr!

När man ser en sådan här bild så undrar man alltid hur allting började. Att ha en nyrenoverad fördelare som ligger på hyllan i garaget är väl alltid bra ifall den som sitter i bilen börjar strula. Två kanske också kan vara rimligt, om inte annat så kan det vara bra att ha en svart Bosch 010 och en blå Bosch 019 eftersom man då kan variera mellan VW-nostalgitrimträskets riktiga HardCore-fördelare. Men när det gått så här långt som på bilden börjar det kännas tveksamt och frågan är om det inte är dags för det där besöket på psykakuten.

Nu tror ni säkert att bilden är från mitt garage - nej,absolut inte. Skulle aldrig falla mig in att samla på gamla saker utan att ha användning för dem.

Nämen, nu fick jag precis ett SMS om att mitt paket har kommit till Bussgods med en Holly BugSpray förgasaranläggning som jag köpte för några dagar sedan. Perfekt, då kommer min andra BugSprayanläggning snart få sällskap i garaget. Men det betyder ju att jag har två stycken uppsättningar liggande och hörde jag inte ett rykte om någon som hade ytterligare en komplett anläggning i bra skick för några hundralappar. Man kanske borde sätta upp dem på en alldeles egen hylla i garaget? Och bara ha dem där nypustade och fina. Sen kan man ju alltid fortsätta komplettera med fler och fler...

Inga kommentarer: