fredag 12 september 2008

No 100 - Lady Godiva presents VW-trim

Av någon konstig anledning brukar "högtidligheter", som att besökarantalet slagit över på något nytt 1000-tal, på bilbloggar firas med någon mer eller mindre naken tjej. Så är det inte på min blogg av två anledningar. För det första lyckades jag inte få den där jävla räknesnurran från Google Statistics att funka så jag har ingen aning om hur många som besöker bloggen. Och för det andra är det här en bilblogg och ingen "naken-tjej-blogg".

Så istället för att fira det 100e inlägget så frossar vi loss i hard core VW-trim från 60- möjligen 70-talet.

På bilden ser vi värstingförgasaren nummer 1 för VW-trimmaren - Weber IDA48. Men jag skulle helst vilja ha den förgyllda Holley BugSpray-förgasaren (ser mycket renare och finare ut än min som ligger och väntar på bättre dagar i garaget), det orange ormboet (skulle sitta så fint på en orange RPB GT) och den lilla sällsynta blå Bosch 019-fördelaren.

Föresten jag höll precis på att glömma att trim-delarna på bloggens 100e inlägg presenterades av Lady Godiva, som råkade ha vägarna förbi med sin häst.

Inga kommentarer: