lördag 5 november 2011

Forskningsmaterial

Hemkommen från höstlovsutlandsresan låg mitt senaste fynd från Tradera och väntade på mig i brevlådan. En matrikel från Stockholms Sportvagnsklubb åren 1963-64.

Att den har lite kompletterade telefonnummer i marginalen och lite andra anteckningar höjer bara värdet i mina ögon. Underbart att läsa vilka bilar som sportvagnsfantasterna hade i Stockholm vid den här tiden. Och det var med de här bilarna som de träffades på Skarpnäck och tävlade. Ytterligare en pusselbit att försöka kartlägga Sportvagnsklubbsaktiviteterna och tävlingarna vid den här tiden.

Om det är någon som har gamla klubbtidningar eller matriklar från Sportvagnsklubbar eller resultatlistor från SSF-tävlingarna (Sveriges Sportvagns Förare - coolt va?) som ni ka tänkas skiljas från eller som jag kan kopiera så får ni gärna maila mig på luftkyld@gmail.com

Inga kommentarer: